معاون اداره کل سیاسی وزارت کشور:
نهم دی حباب توهم را ترکاند
خبرگزاری فارس: مشاور وزیر کشور گفت : حادثه عاشورا زوایای تاریک فتنه را روشن کرد. این روشن شدن و شنیدن هل من ناصر ینصرنی، مردم را در فاصله دو روز به یک حادثه عظیم و بینظیر کشاند و یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب را رقم زد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی علیخانی صدر در سلسله نشستهای تخصصی بررسی و تبیین حماسه 9 دی در وزارت کشور با بیان اینکه روز 9دی یک رفراندوم در تأیید ولایت فقیه بود،افزود: روز همبستگی امام و مردم بود و یک عملیات ملّی بود ،زیرا نقطه عطفی بود تا اصول اولیه انقلاب را تثبیت بکند. فلذا نهم دی فرزند عاشورا بود و مادر 22 بهمن 88. چرا که از جنس عاشورا بود. اینجاست که براستی تأکیدی است بر فرمایش حضرت آقا که فرمودند رویشهای انقلاب دو برابر شد، 9 دی واقعاً سند گویایی بر رویشهای دوبرابری انقلاب بود و حباب توهم را ترکاند.
وی با تاکید بر اینکه برای بررسی و تبیین حادثه عظیم 9دی88، باید ابتدا نگاهی هرچند گذرا به واقعه جانگداز و درس آموز عاشورای سال 61هجری داشته باشیم گفت: سلسله حوادثی ظرف نیم قرن از رحلت پیامبر(ص) ما را به حادثه عاشورا میرساند که در فرآیندی نرم و آرام به وقوع می پیوند. همانهایی که در روز غدیر بخٍ بخٍ یاعلی میگویند بعدها سقیفه را رقم زدند و این در یک پارادایم نرم بدون کاربرد خشونت صورت میگیرد. وی ادامه داد: معاویه و امویان نیز در سیاست های اسلام نمای خود، بر نماز، قرآن و شرعیات به ظاهر تاکید می کردند اما در واقع سدّ آگاهی مردم شدند و با شایعه پراکنی، جعل احادیث و ... تا سطوح بالایی جامعه را از تعالیم اصولی و اولیه اسلام استحاله کردند .
معاون اداره کل سیاسی وزارت کشور در ادامه شاخصه اصلی شهدای کربلا را فرمایش عظمای امام علی(ع)؛ که "یارانی میخواهم که بصیرتشان را بر شمشیرهایشان حمل کنند " دانست که در مواجهه با همان کسانی که امیرالمونین علی(ع) خطاب به آنها اعلام کرده بود: یا اشباح الرّجال و لا رجال.
وی افزود: معتقدم آنچه در این هشت ماه تا 9 دی گذشت شبیه همان حوادث پنجاه واندی سال بعد از رحلت پیامبر(ص) بود، منتهی با سرعت بسیار بیشتر .
مشاور وزیر کشور افزود: معتقدم که عاشورا محک است، معیار است، فانوس است، همه جا خطش واضح و روشن است، حق و باطل در آن معلوم و آشکار است. همچنین در کربلا ما قشر خاکستری نداریم، یا اینطرف خط هستند یا آنطرف. همانطور که قرآن میفرماید: یا ایها الذین آمنوا... یا ایها الذین کفروا...؛ یا ایها الذین وسطوا نداریم، یا اینطرف ماجرا قرار دارند یا آنطرف.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: نکته مهمی که نباید از آن غافل شد این است که چرا ما یک 9دی بعد از روز قدس نداشتیم؟! بعد از13 آبان نداشتیم؟! و یا بعد از 16 آذر نداشتیم؟! اما بعد از عاشورا داشتیم؟! و رمز حضور مردم در نُه دی چه بود؟ وی ادامه داد : بی شک رمز حماسه بی نظیر "هل من ناصر ینصرنی " بود.
علیخانی صدر در ادامه نشست تخصصی بررسی و تبیین حماسه 9 دی در وزارت کشور به بررسی حوادث محرم سال گذشته پرداخت و گفت : ما با پروژهایی مواجهه بودم با عنوان "محرم سبز " که انگارهها و اِلمان هایش هم کاملاً مشهود است. چراکه جریان فتنه پس از شکستهای پی در پی که در شعارهای انحرافی روز قدس و به خیابان کشیدن هوادارانشان در 13 آبان داشتند و یا در ناکامی در تسخیر دانشگاهها در 16 آذر با آن مواجه شدند و برنامه ای که برای هتک حرمت حضرت امام(ره) داشتند نهایتاً به این نتیجه رسیدند که محافل و هیئت های عزاداری در ماه محرم و صفر بهترین فرصت است .
وی افزود: در این برهه اوپوزیسیون خارج نشین و مشخصاً محسن سازگارا تلاش ویژهای برای ترقیب فتنه گران به تجمع و حضور سبز در محرم کردند و آنرا "آکسیون بزرگ مردم در محرم " و "آکسیون شام غریبان " نامیدند !
مشاور وزیر کشور در ادامه به بررسی دلایل عدم موفقیت فتنه گران در دهه اول محرم پرداخت و گفت: مشکل فتنه گران این بود که تقلید ناشیانه و به قول مقام معظم رهبری "کاریکاتوری " از تحولات انقلاب اسلامی سال 57 را در دستور کار خود قرار داده بودند. چراکه اگر در پیروزی انقلاب اسلامی مناسبتهای مذهبی برای ایجاد انقلاب فرصتسازی میکرد، از این جهت بود که رهبری انقلاب، فعالان انقلابی و عموم مردم انقلابی به باورهای مذهبی و دینی ایمان قلبی داشتند و از سر تظاهر و صحنهآرایی نبود. در حالیکمه کسانی مثل مهاجرانی و سازگارا که در زمان اینها روزنامه هایشان در قبال حادثه عظیم عاشورا و شهادت ابا عبدالله الحسین(ع)، آوردند که ماجرای عاشورا و کشته شدن حسین(ع) و یاران و خانوادهاش شبیه تراژدی "آنتیگون " و "توماس مور " و "جان پراکتر " و اینهاست.
معاون اداره کل سیاسی وزارت کشور در ادامه با اشاره به بیانیه های رضا پهلوی، موسوی، کروبی و مجمع روحانیون گفت: متأسفانه سران فتنه پس از حوادث عاشورا نیز به خود نیامدند و سعی کردند با مقایسه نیروی انتظامی با گارد شاهنشاهی و آدرس های غلط در کنار سران خارج نشین و سلطنت طلبان از هتاکان حمایت کنند .جالب است حتی موسوی اغتشاشگران را مردم خداجو معرفی می کند که انسان را به یاد این جمله عمر سعد در بعد از ظهر عاشورا خطاب به لشکریانش می اندازد که گفت؛ لشکریان خدا سوار بر اسبانتان شوید و حمله کنید که حمله بر حسین بن علی(ع) بشارت بهشت است!!
علیخانی صدر در ادامه با اشاره به ویژگی های حماسه 9دی گفت: مهمترین وجه 9دی خودجوشی و تکلیف محوری این حرکت عظیم است که به آن ویژگی خاصی بخشیده است .
وی افزود: برای راهپیمایی هایی در این سطح معمولاً باید قبلش هماهنگی زیادی بشود. سازمان تبلیغات و مجموعه های دیگر بیایند برنامه ریزی و اعلام کنند و هیچ تدارکی برای 9دی کسی ندیده بود. نه آمبولانس بود نه اتوبوس، مردم حتی بعد از راهپیمایی ساعت ها پیاده روی کردند تا به خانه هایشان برسند .از طرفی راهپیمایی9 دی بعد از ظهر یک روز کاری انجام شد در حالیکه راهپیمایی های کلان ما معمولاً قبل از ظهر یک روز تعطیل انجام می شود. نکته دیگر قابل توجه شعارهای خود جوش و محفلی بود که مردم می دادند، هرگروهی یک هیأتی راه انداخته بود و عزاداری می کرد و شعار می داد.
وی یکی دیگر از دستاوردهای 9دی را "برملا کردن چهره منافقین و ریشه فتنه " دانست و تأکید کرد: تا قبل از این نمی شد برای همه جا انداخت که مساله انتخابات و دولت و احمدی نژاد نیست و هدف دین شماست. شما مراجعه کنید به تاریخ صدر اسلام ابوسفیان تا وقتی اسلام نیاورده بود وضعیت مسلمانها روشن بود از زمانی که اسلام آورد مشکل شروع شد و دشمنی ها و کارشکنی ها رفت پشت پرده. اما 9 دی باعث شد اینها پرده ها را بدرند و بیایند چهرشان را نشان بدهند.
علیخانی صدر ادامه داد: "شناخت دوست و دشمن خارجی " یکی دیگر از دستاوردهای حماسه مردمی 9دی است و شما بعد از این بود که دیدید چه نقشی ایفا کرد سفارتخانه انگلیس و برخی دیگر از سفارتخانهها چه روزنامه هایی چه کشورهایی آمدند پای این کار اینها تا قبل از این کاملاً واضح نبود.
وی همچنین یکی دیگر از دستاوردهای مهم 9دی را "کاهش اثرگذاری خواص بی بصیرت " دانسته و گفت: خواص و نخبگان برای خودشان یک تعبیری ایجاد کرده بودند، که ما نخبه ایم، ولی نخبه ایی که تبدیل شده بود به خفته! واینجا معلوم شد نخبه چه تعبیری دارد؟ نخبه کسی است که توان تحلیل واقعی مسائل را دارد، پیش یابی می کند و برای مردم ارائه تحلیل می کند. نخبه یعنی توان تصمیم گیرندگی موضع گیرندگی و مسئولیت پذیری. چه کسی باید واکسینه می کرد که حضرت آقا فرمودند، نخبه باید می آمد در عرصه در برابر فشارهای اجتماعی و سیاسی، از جهت شکل و محتوا مردم را واکسینه می کرد. خیلیها که اینجا ماندند دیگر نخبه نبودند و خفته ماندند!
انتهای پیام/
منبع: فارس نیوز